Buona Notte

Heeellö, hur står det till! Inte heller skrivit på ett tag men det ska vi ändra på :- )

Dagen har varit riktigt lyckad för min del. Idag var jag på min praktikplats (inte prakiserat på länge) Lackerings firman Svenska Bil AB. Det blev så lyckat att jag fick måla bilar hela dagen. Riktigt kul var de men det är svårare än vad man tror krävs en enorm teknik och känsla för det här. I början var jag lite ringrostig jag fick en "rinning" på lacken med andra ord färgen börja rinna från plåten pga av att jag matade på lite för mycket. Men lätt fixat låta den torka på med UV lampan och slipa bort "gardinerna" lite lätt. Efter det så flöt det på mycker fint. Allt som jag målade kom perfekt ut bra nyans lagom med klarlack alla föremål jag lackade blev 100%. Jag blev glad faktiskt hade inte lackat på ett bra tag och det gick hur bra som helst ändå. Nästa steg blir motivlackering där har vi konstnärliga grejer. Vi får se hur det går imorgon.

Efter praktiken åkte jag hem käka lite snabbt och sedan iväg och lyfta skrot. Att lyfta skrot kan vara riktigt jobbigt tråkigt och tröttsamt men för mig är de ett mål. Det krävs mycket svett och tårar innan du når ditt mål men för varje dag är man ett steg närmare och den känslan är obeskrivlig. Efter varje pass känner man verkligen lättnads känslan. Sedan var det hem duscha och äta sen lite snabb plugg.

MVH Bröderna Giovinco!


Kommentarer
Postat av: Bohliin

Flitigt!

2009-03-06 @ 15:11:51
URL: http://bohliin.blogg.se/
Postat av: David

alltid min gio :D

2009-03-06 @ 15:14:27
URL: http://gliragazzibelli.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0